5 April

Idag har jag varit och tagit blodtryck, puls och vikt! Detta kollas nu regelbundet av "min" sjuksköterska pga den nya ADHD medicinen, blodtrycket är riktigt bra 110/80 pulsen 68 och jag har fortsatt att tappat i vikt -1 kg, så nu mina vänner har jag gått ner 46 kg sedan operationen, och jag har idag ett BMI på 23.4 :o) vilket jag är jätte glad för! De är så skönt att jag har fått prova denna medicin även om jag var skeptisk till att börja med, jag har ju ätit Concerta och Rtaline sedan 2006, men efter operationen så har de inte fungerat som de skall och jag fick erbjudandet att prova ett annat preparat på licens från läkemedelsverket, och vilken tur att jag vågade ta chansen för nu mår jag riktigt bra, är bara lite trött och det är troligen en biverkan på operationen, så nu jag har även varit på apoteket och inhandlat diverse preparat mot trötthet, håravfall och sötsug, fick tipset av vikt-ops kamrater igår när vi hade våran månads träff i Falköping att inhandla Zink, Krom, Omega-3 samt C-vitaminer för att hjälpa kroppen med att komma i balans, så nu håller jag tummarna för att de skall fungera. Iövrigt går livet sin gilla lunk här hemma hos oss, vi börjar så smått att förbereda för en ny sesång med fåglar så det finns alltid något att sätta händerna i, och valparna kräver mer och mer tid av oss, men nu är de bara 4 kvar, och en av dem åker på Torsdag, sedan är de bara tre som vi hoppas hitta bra hem till. Jag önskar alla en riktigt härlig vårdag från ett regnigt Norra Vånga // Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0