29 September

Så har de nu gått ett år sedan jag låg under kniven på Carlanderska, ett år som det har hänt jätte mycket på både kilomässigt och mentalt, de har varit lite som att lära sig gå igen! Vad kan jag äta och må bra av och vad skall jag undvika? Bäst mår jag av lax och kyckling till de är det potatis som gäller, ris och pasta är fortfarande jobbigt att äta, så som färska grönsaker kokta går däremot jätte bra!
Vad jag har förundrats över är hur dåligt eftervården fungerar, på ett år är det tre besök hos sjuksköterska och dietist ingen läkar kontakt alls, tycker faktiskt att de borde finnas samtalsterapi både enskilt och i grupp och med sjukgymnast! Många har aldrig tränat och behöver hjälp med att komma igång med att röra på sig. Jag har haft tur som har en underbar familj och vänner som stöttat mig och att jag var 100% motiverad! Ibland får jag höra att du har ju tagit den lätta vägen och till Er vill jag bara säga detta är inte lätt! och jag hoppas och önskar att de i framtiden blir bättre eftervård för oss, jag hör ibland om de som misslyckats och gått upp igen, de kanske inte hade hänt om de funnits en större stöttning från vården! Men jag ångrar inte att jag gjort detta, utan är jätte tacksam för att ha fått möjligheten till detta.
// Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0