19 September

Plötsligt händer de........................
Idag på nyhets morgon har de tagit upp att man inte har forskat på flickor/kvinnor med ADHD, utan bara på pojkar/män, och detta är ett problem som jag själv känner till allt för väl, inte nog med att jag fick diagnosen först efter 40 år och ingen vet riktigt hur man skall behandla den. Så nu skulle jag vilja fråga alla politiker vad de tänker göra åt detta? Jag hinner inte  få något svar innan jag går och röstar men de skulle vara intressant att höra deras åsikter. De är svårt att leva med denna diagnos då man ofta blir så missförstådd, jag förstår tex inte ironi vilket kanske inte låter som ett problem, men som ofta försätter mig i svåra situationer, jag hör bara bokstavligen vad som sägs och förstår inte att det sägs med "ironi" och kan på så sätt bli jätte sårad trots att den som säger det menar det som ett skämt. Jag har även försökt att följa partiledar debatten, men då de hela tiden bara talar i munnen på varandra  så förstår jag inte vad de säger! Detta får mig att tänka på skolan som ibland påminner om dessa debatter. och att då är hopplöst för elever med min diagnos att hänga med, så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att de kommer mer forskning kring detta
// Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0