4 Maj

Ny vecka nya utmaningar......................

Jag har haft det jobbigt med mig själv de sista, den första tiden som viktopererad var lätt som en plätt för mig, men nu............., jag har haft massor med ångest och det är inte första gången, men de är första gången jag inte kan tröstäta för att för att bli av med ångesten, så nu måste jag ta tag i mig själv och försöka sätta ord på mina känslor, istället för att svälja ner dem, så nu känns de tungt, känner mig ledsen, nere och oduglig, och inte blir det bättre av att jag fortfarande inte får simma, och att skoskaven inte vill läka, men som de gamla ordspråket säger att ont skall med ont fördrivas så hoppas jag ser en ljusning i tunneln och hoppas att de inte är ett tåg ;0)

Jag har fortfarande svårt att äta mer än en liten potatis och 1/2 köttbit och lite grönsaker, de är 7 månader sedan jag opererades så lite mer mat borde jag äta. Så rent intelektuellt förstår jag att detta är en reaktion på 7 månaders svält, men känslomässigt är det svårt. Så det är kanse Nu de riktigt tuffa arbetet börjar, men jag ångrar inte att jag gjord operationen, utan jag vet och tror att det kommer att bli toppen.

Ett extra stor kram till alla mina vänner som finns och som stöttar och peppar mig, Ni är guld värd.
//Birgitta


Kommentarer
Postat av: maria

Vännen!!! Finns här alltid... vi hörs... Kramiz Maria

2010-05-04 @ 21:38:30
Postat av: Barbro

Hej Birgitta!

Så länge sedan vi sågs nu...



Kikade in här och blev alldeles förvånad.. Tycker att du är modig som tagit steget och opererat dig, och hoppas att du snart mår bättre igen.



Precis som du själv skriver så kommer säkert livet att bli toppen så snart både du och din kropp anpassat er till ditt nya liv!



Lycka till! Och ha en riktigt fin vår och sommar!

PS Hälsa maken också... :-)

2010-05-06 @ 06:06:36
URL: http://www.tedsams.com
Postat av: Från alla oss

Vi finns oxå här Birgitta! Hoppas det snart vänder och du kan njuta av våren och sommaren. Kramizar från oss alla!

2010-05-07 @ 17:29:29
URL: http://www.lillablidkulla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0