12 Dagar kvar

Nu närmar sig min viktoperation med stormsteg, i Tisdags var jag och min kära Sören till Carlanderska på informationsmötet, det känns fortfarande att jag tagit helt rätt beslut! Jag ser framemot att få ett lättare liv med mindre värk och större rörlighet utan att det gör ont och tar emot överallt. Mina största mål med denna op är att jag skall orka leka med barnbarn samt kunna visa hund på utställning orka gå en hel dag på jakt med hundarna.
Inför operationen skall man leva på 800 calorier/dag i 3-6 veckor för att underlätta operation med titthåls metoden. Så just nu lever jag på Modifast 4 pulver/dag, detta trodde jag var omöjligt men är nu inne på min 10:de dag och det fungerar. Jag har även slutat röka, även detta utan större problem. Tänk vad allt kan gå bara men är motiverad.
När jag tog beslutet att operera mig var mitt BMI 37,9 och efter första veckan med Modifast 36.9 så jag hoppas vara nere på ett BMI på 35 innan operationen.
Jag har ett fantastiskt stöd av alla nära och kära och inte minst av Maria som även hon levt på pulver bara för at peppa mig snacka om VBK (värdens bästa kompis)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0