14 Oktober

Tredje älgjakts dagen -8 klart väder och bitande kallt! Sov till kl 08.00 så härligt, youggi, knäckemacka med ost till frulle, sedan tog jag hundarna och gick ner till Björnsand det tar lite mer än 30 min fram och tillbaks, har inte fått upp något flås ännu men det kommer. Linda och jag mumsade sedan på gårdagens middag till lunch, sedan blev det till att åka och hämta vatten, tur all deras son Joel hjälpte oss att bära dnkarna. Till midag åt vi älgstek kokt potatis och morötter, få se vad jag tar till kvällis när vi skall se Bonde söker fru. Inte idag heller fick gubbarna skjuta någon älg och imorgon är det sista dagen på älgjakten.. Nu skall vi strax bänka oss framför tv:n så vi får höras mer en annan dag. Kram Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0