12 Oktober

Första dagen på Älgjakten, och min vikt dag! men detta får skjutas på en vecka då jag saknar våg:o( kanske desto trevligare resultat nästa måndag;o) Kall morgon utan regn, Jag tar en härlig sovmorgon vaknade tidigt när Sören klev upp och tände i spisen, sedan rastade och matade han hundarna så jag kunde med gott samvete somna om ;o) Hela förmiddagen slappade vi åt en yougurt till frulle en risifrutti till lunch med en leverpastej knäcke, em fika en halv grepe, tog en liten sväng med hundarna men vågar inte gå långt ifrån huset, då det jagas för fullt runt huset idag, men sedan kan vi ut i skog och mark här runt, skönt att vi vet vart de är och jagar så vi kan hålla oss undan passskyttarna . Till middagen blev det fullt hus, det är tradition att det skall ätas kålsoppa efter första dagen så här samlades det 4 barn och 9 vuxna till middagen, jag vågade mig inte på soppan så det fick bli lax och potatis, det räcker även till morgondagens lunch. Det blev en tjur skjuten idag, men varken Sören eller Jocke fick någon älg till sitt pass idag, jag får önska den bättre lycka imorgon, God natt kära vänner Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0